Hei og velkommen til min blogg. Dette er en enkel side hvor jeg kan vise noen av bildene mine. Enten det er fra "Åteplassen" eller det er fra naturen rundt oss. Håper du liker det du ser og kan kose deg med bildene. Da er noe av målet med siden oppfylt. Hilsen Knut

onsdag 21. desember 2011

Stær på fuglebrettet i Knuts hage.

Det blir ikke mye åteplassen for meg før Jul. Dessverre må jeg si, skulle så gjerne vært der blant rovfugler, småfugler og andre fugler. Hver morgen følger jeg med i min hage og en morgen dukket det opp en fugl som ikke er så skjelden, men den skulle jo ikke vært her nå. Først trodde jeg det var en trost, men fikk ikke dette til å stemme. Når jeg så nærmere på den så jeg det var en stær. Har matet fugler i hagen i mange år, men aldri sett en stær på fuglebrettet så sent på året. Så raskt jeg kunne opp på hobbyrommet, fant fram kameraet og fikk dokumentert dette synet. Det var ikke bare en, men talte 8-10 stk. Tok dette bildet gjennom glassruta, ISO 1600  70-200mm m/2x konv. Ikke førsteklasses, men du verden for en annen klasse. Hva de spiste? Jo det gikk på grovbrød og meiseboller. Tror faktisk de likte menyen, for nå har de holt seg her i mange dager. Nå som det har lagt seg noe snø her sør, er det nok ikke så lett for mange fugler å finne føde. Neste gang jeg er tilbake med nytt innlegg håper jeg det er fra åteplassen eller noe lignende. På grunn av blodpropp i benet etter operasjonen, har jeg måtte ta det litt med ro. Håper å komme sterkt tilbake over nyttår med innlegg fra rovfuglens rike.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempfin første side av ungfuglen, Knut.
Utrolig tøft at stærene er og besøker fuglebrettet på denne årstiden.
Hadde det nå enn vært på Lista, men i Lyngdal var det en overaskelse.
Ja tenker du sender mange tanker opp til åteplassen om dagen.
Hønsehaukene er på plass der oppe og bare venter på deg etterhvert når helsa tillater det.
God Jul og hils Trio og Anne Lise fra oss.

Glenn Byremo.

Anonym sa...

Gøy med stær på forringsbrettet på denne årstiden.
Det har jeg aldri opplevd her i Flekkefjords området.
Håper på bilder fra åteplassen etterhvert.
God bedring og ha ei velsignet julehøytid Knut.

Magda.

Anonym sa...

Morsomt med det litt uvanlige som her med stær vinterstid.
Fin tekst og bilde.
Lykke til med helsen og ha ei god jul.

Sander.

Anonym sa...

Tøft med denne arten på denne årstiden.
Fin tekst og bilde også.
God jul, Knut.

Nina S.

Nordland.

ketil olsen sa...

God Jul.

ketil

Anonym sa...

Kjempestilig med stær på denne årstiden.
God jul.

Kåre.

Anonym sa...

God jul.
Gleder meg til forsettelsen
fremover.
Alltid morsomt med fugler.
Arnhild.

Anonym sa...

Fantastisk fint bilde av ungfuglen.
Er dette tatt på åteplassen?
Morsomt med stæren.
Gleder meg til flere bilder på bloggen etterhvert.
God bedring og god jul.

Molde.

Knut J Andersen sa...

Hei Molde.
Ja, dette er tatt på åteplassen. Rundt Juletider da denne krabaten herjet der oppe.
Nå er det en ny ungfugl som herjer der oppe. Kan høre den lang vei. Har dessverre ikke fått oppleve den ennå, men får rapporter derfra.
Gleder meg til å møte denne ville krabaten ansikt til ansikt. Knut