Hei og velkommen til min blogg. Dette er en enkel side hvor jeg kan vise noen av bildene mine. Enten det er fra "Åteplassen" eller det er fra naturen rundt oss. Håper du liker det du ser og kan kose deg med bildene. Da er noe av målet med siden oppfylt. Hilsen Knut

mandag 21. februar 2011

Hvitpannevarsler - Steppekrattvarsler.

Dette skal ifølge de som har rede på det, være en sjelden fugl i Norge. Senhøsten 2009 var den på besøk på Lista. Det kom fugletittere og fotografer fra mange steder i Norge som ville se eller fotografere denne fuglen. Jeg var en av de heldige som fikk tatt bilde. Etter min mening en vakker fugl.
Samtidig som vi hadde besøk av Hvitpannevarsleren, så ankom også en annen varsler, Steppekrattvarsler. Den er også ganske skjelden i Norge. Den var til og med på TV. Her ble det også stor oppstandelse for å få se dette vidunderet. Var også heldig å få bilde av denne fuglen om enn ikke så godt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja her har du noen "godbiter" Knut.
Alltid moro og følge med og se på
hva du legger ut av bilder du har tatt.

Glenn Byremo.