Hei og velkommen til min blogg. Dette er en enkel side hvor jeg kan vise noen av bildene mine. Enten det er fra "Åteplassen" eller det er fra naturen rundt oss. Håper du liker det du ser og kan kose deg med bildene. Da er noe av målet med siden oppfylt. Hilsen Knut

søndag 19. juni 2011

Hagesangeren hos Svein i Austad

 Jeg traff Svein på Rema 1000. Han fortalte at han hadde slått grass-busker langs veien og plutselig kom det til syne et fuglerede. Ble med han ut for å fotografere dette. Da jeg ankom lå ho mor på redet. Nærmet meg forsiktig mens jeg tok bilder. Den lå helt stille og så på meg. Da jeg trakk meg litt tilbake fløy den raskt vekk. Mens den var vekk benyttet jeg anledningen til å fotografere det som var oppe i redet. Det var to unger + et egg som ikke var utklekt. La meg flat ned på veien og ventet. Etter en stund kom fuglen tilbake med insekt i nebbet. Den var skeptisk og gjemte seg under noen blader. Trakk meg tilbake slik at mor kunne komme på plass igjen og mate/varme unger og egg. Hagesangeren hadde nok ikke ventet å komme fram i lyset på denne måten og Svein hadde nok ikke ventet å finne et rede på denne plassen. Redet lå ca 30 cm over bakken. Håper bare at de får være i fred for fugler og dyr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fine bilder av Hagesangeren.

Lars T.
Rogaland.

Anonym sa...

Nydelige bilder.
Vi har også hekking av hagsangeren i hagen vår.
Veldig moro og følge med på utviklingen.

Målfrid Nilsen.
Rogaland.